Chris Mattheus (Level Racing): “We zijn uiteraard zeer gelukkig met deze tweede plaats. Indien Wim Lumbeeck geen problemen kent is de winnaar gekend. Vorig jaar konden we geen vuist maken en vielen tijdens de eerste drie wedstrijden telkens nipt naast het podium. Nadien sloten we het seizoen af met twee podiumplaatsen. Nu starten we met een tweede plaats. Mede te danken uiteraard aan de evoluties die de wagens van Level meekregen. Maar we moeten het nog steeds hebben van de lange races. Tijdens de komende wedstrijd van 125 minuten zal iedereen kunnen rijden met één pitstop. En dan slinken onze kansen. Maar we hebben onze start niet gemist, en dat is momenteel het belangrijkste”.
Jerry De Weerdt (Brass Racing): “Ik wil wel eerst even een misverstand rechtzetten inzake de herkomst van de wagen. Het betreft hier niet de wagen die midden de jaren ’90 actief was in Le Mans, wel hetzelfde type wagen. Onze wagen is aan de basis een straatversie die wij trapsgewijs ombouwen tot een racewagen. We gaan budgetvriendelijk te werk en willen bewijzen dat er plaats is binnen de Belcar voor dergelijk betaalbaar materiaal. Zo weegt deze Viper nog steeds meer dan 1400 kg. wat moordend is voor de remmen die ook nog voor verbetering vatbaar zijn. Ophanging en aandrijflijn zijn volledig standaard en de verhoudingen zijn niet goed voor Zolder. Een pitstop bij ons duurt een kleine 10 minuten. De wagen heeft nog een standaard benzinetank van 80 liter waardoor we maar 45 minuten op de piste kunnen blijven. Het tanken gebeurt met jerrycans en de wielen zijn nog steeds bevestigd door zes wielbouten. We waren achteraf heel tevreden met het resultaat. 14de algemeen en 7de in de Klasse. We stonden wel 22 minuten stil tijdens de drie pitstops. Daar moeten we uiteraard werk van maken met eventueel een snelvulsysteem. We hadden drie wedstrijden op Circuit Zolder geplant, maar gaan er nu eentje in Francorchamps aan toevoegen. De 24 Hours of Zolder is niet aan ons besteed met de Viper. We willen de wagen budgetvriendelijk en op termijn laten evolueren. Voor de 24 Hours zouden we meteen de remmen, wielnaven, benzinetank, enz. moeten vervangen en dat is voor ons te kort door de bocht”.
Peter Beckers (MSE): “Plots werd voor mij de Porsche van Ward Sluys van de baan gedrukt door een andere wagen. Ik probeerde hem nog te ontwijken maar we raakten mekaar, met schade aan de ophanging tot gevolg. Ik kon de pits nog opzoeken maar we moesten de handdoek in de ring werpen.”
Bart Van Samang (MSE): volgende race: “Ondanks de pech die we dit weekend kenden, ben ik toch tevreden met de vooruitgang die we geboekt hebben. Omwille van tijdsgebrek hebben we heel weinig kunnen testen. De chrono van 1’38”7 tijdens de qualificaties was onze eerste doelstelling en die hebben we bereikt, nu moeten we ons verder concentreren op het vinden van de perfecte set-up en dan ben ik ervan overtuigd dat we nog veel meer uit de BMW kunnen halen”.
Lees ook deel één van de reacties na de manche in het kader van de FIA GT1 te Circuit Zolder.
FIA GT1 Zolder: Reacties na de wedstrijd (deel 2)
Dit artikel werd gepubliceerd in Belcar op donderdag 14 april 2011 om 21:26