Erik Bruynoghe heeft reeds enkele drukke weekends achter de rug terwijl er nog twee in aantocht zijn. Vijf raceweekends op rij dus. Komend weekend is Bruynoghe met zijn vaste Porsche-kompaan Philip Van Beurden te gast in Zandvoort voor de eerste ontmoeting van Dutch GT4 Championship. Een weekend waarin het Dutch GT4 het gezelschap krijgt van de GT4 European Cup. Deze zullen trouwens hun opwachting maken tijdens vier van de zeven weekends. Beide kampioenschappen rijden samen maar hebben een apart klassement.
“Met twee sprintraces en een semi endurance voor de boeg zullen we de handen meer dan vol hebben”, aldus Erik Bruynoghe.“We zijn uitgeweken naar de Dutch GT4 omdat we in Cosmo Hairstyling een belangrijke partner vonden die aktief is in Nederland. Voor ons is het een volledig onbekend terrein. We weten dat in de Dutch GT4 het kruim van de Nederlandse piloten aanwezig is. De combinatie met de European GT4 Cup maakt het alleen nog maar spannender. We zijn één dag gaan trainen in Zandvoort en waren tevreden met het resultaat. Het is momenteel wel koffiedik kijken waar we gaan uitkomen in het pak. Die mannen rekenen met tienden of honderdsten van een seconde. Zandvoort is voor ons geen onbekend terrein, maar we zijn geen thuisrijders. Na twee races in Zandvoort zijn we in juli te gast in Francorchamps en Zolder. Dan willen we weten waar we staan met de Porsche 997 GT4. Het wordt sprinten van de eerste tot de laatste meter. Echt ons ding, maar zoals gezegd; de concurrentie is echt moordend”.
De Limburger had tijdens de afgelopen drie weken reeds de kans om in het ritme te komen met twee deelnames in de BTCS en evenveel starts in de BSOT.
“In de BTCS draaide ik tweemaal de pole in T2 met de ‘oude’ Honda Civic van Surinx Racing. Maar ondanks het feit dat ik samen met Jos Jordens tweemaal richting overwinning fietste, werden we telkens geconfronteerd met een nukkige krachtbron. We hebben het potentieel getoond, maar konden het niet afmaken. Mogelijk zal ik volgende week in Dijon terug aan de bak komen met Surinx Racing. Ditmaal samen met Guy Katsers in de rechtsgestuurde en recentere versie van de Honda Civic. Daar kan ik revanche nemen”.
In de Bridgestone Special Open Trophy werd het voor Erik een moeilijke start in Francorchamps.
“De Westfield waarmee we reden was een nagelnieuwe wagen en vertoonde nog wat kinderziekten tijdens het openingsweekend dat ik afwerkte met Dimitri Cuyvers. Deze moest forfait geven tijdens het tweede treffen in Mettet waar ik samen reed met Tom Van Rompuy. Het ging reeds stukken beter. Op zaterdag tijdens de endurance eindigden we derde algemeen na twee Radicals en pakten de zege in de Westfield Cup. Op zondag liep het terug mis tijdens de sprintraces. Tijdens mijn wedstrijd lag ik aan de leiding in de Westfield Cup, maar op een bepaald moment zat mijn voet gekneld tussen het gas- en het rempedaal. Ik ging van de piste en moest terug als laatste aanpikken. Ik kon nog vier plaatsen goedmaken en werd uiteindelijk nog zesde. Tom moest dan starten vanop de zesde plaats en was lang in duel voor de tweede stek tot een aanrijding een einde maakte aan zijn mooie race”
Bruynoghe press