De kans dat de Kronos Aston Martin van Ickx/Leinders/Martin deelneemt aan de 24 uren van Le Mans wordt met de dag groter en groter. De testdag van dit weekend toonde aan dat enkele van de vast ingeschreven wagens nog verre van op punt staan. Zo was het voor beide hybride LMP1’s, zowel de Oreca als de Zytek, bijna onmogelijk om een ronde te rijden zonder in de problemen te komen. Verder is er de vraag of Prodrive de nieuwe Aston Martin LMP1 wel competitief gaat krijgen tegen de 24 uren en of het beroemde Britse merk het risico wil nemen om af te gaan tijdens de grootste race van het jaar. De kans op een supplementaire forfait is dus groot.
Vanuit de paddock in Le Mans bereikte ons nog meer goed nieuws betreffende Belgische endurance racers. Nicolas De Crem reed op de testdag de verplichte 10 ronden die iedere rookie moet afhaspelen wil hij deelnemen aan de 24 uren en dit aan het stuur van een Formule Le Mans van het Genoa Racing. Ondanks dat de FLM’s niet mogen deelnemen aan de race, had de deelname van De Crem een goede reden. Immers later op de dag maakte hij bekend dat hij deze zomer zijn debuut in Le Mans zal maken aan het stuur van een Pescarolo LMP2 van het franse OAK Racing. Voor de rookie test is hij alvast met glans geslaagd.Bij OAK Racing rijdt momenteel al een Belg rond in de ILMC, namelijk Andrea Barlesi. Barlesi heeft nu ook een tweede luik aan zijn programma toegevoegd, hij zal de rest van de Blancpain Endurance Series en dus ook de 24 uren van Spa, betwisten aan het stuur van een Lamborghini Gallardo GT3 van het Gulf Racing team. Noteer dat Gulf tevens de hoofdsponsor is van het OAK Racing team. Aan het stuur van de wagen die de pole reed voor de 24 uren van Dubai vinden we naast Barlesi de gentlemen drivers Frédéric Fatien en Jean-Pierre Valentini. De wagen wordt dan ook ingeschreven in de Pro-Am Cup.