Naast de Belcar te Circuit Zolder, werden afgelopen weekend eveneens de nationale GT kampioenschappen van Duitsland en Groot Brittannië op gang geschoten. Beide kampioenschappen doen in de loop van het jaar ook ons land aan; het Duitse in juni te Circuit Zolder en het Britse in juli te Francorchamps. Vooral naar de start van de Duitse serie, de ADAC GT Masters, werd uitgekeken gezien het enorme startveld van 40 GT3 wagens. Maar waar iedereen verwachtte dat er een Mercedes SLS of een Audi R8 met de overwinning zou gaan lopen, ging de eerste race naar de Team Engstler Alpina B6 van Alexandros Margaritis en Dino Lunardi voor de Callaway Corvette van Diego Alessi en Daniel Keilwitz. Een Alpina notabene, een wagen die wegens gebrek aan interesse en dus geld bijna uit de serie verdwenen was. De tweede race ging dan weer verrassend naar de Reiter Lamborghini van Johannes en Ferdinand Stuck.
In Engeland zagen we dan toch een overwinning van een GT3 van de laatste generatie met de overwinning in de tweede race van de Scuderia Vittoria-Ferrari F458 van Michael Lyons en Charles Bateman. In de eerste race gingen de regerende kampioen David Ashburn tezamen met Richard Westbrook in hun Trackspeed Porsche als eerste over de lijn. Dit maakt dat de goede oude Porsche 997 na overwinningen in de Blancpain Endurance (AutOrlando), in de Belcar (ProSpeed), in het Franse GT (Almeras & Larbre) en in Engeland de meest succesvolle GT3 wagen is van het begin van het seizoen, ondanks de aanwezigheid van kleppers als de Mercedes SLS, Ferrari F458 of Audi R8!
Kortnieuws met Duits en Brits GT3
Dit artikel werd gepubliceerd door
in Internationaal op woensdag 27 april 2011 om 08:51