De 500 miles van Indianapolis zijn het niet te missen rendez-vous voor Bertrand Baguette. In de onmogelijkheid om een stuur te bemachtigen voor een gans seizoen Indy Car, besloot Bertrand alles te zetten op de 500 miles, om alzo zijn carrière in de Verenigde Staten terug vlot te krijgen. De gok schijnt nog te slagen ook, Bertrand kon zich gemakkelijk plaatsen voor de race met een veertiende tijd neer te zetten op de Pole Day. Voor Laurens Vanthoor echter volgen de ontgoochelingen zich op; na van de laatste plaats te zijn vertrokken in de GP van Pau F3, crashte hij met zijn bolide in de vangrails.
Bertrand Baguette was enorm ontgoocheld dat hij dit jaar zijn Indy carrière niet verder kon zetten bij Conquest Racing door een gebrek aan middelen. Bertrand besloot dan maar alles te zetten op een eenmalig optreden bij de 500 miles van Indianapolis om alzo terug in de aandacht te komen. Deze mythische race viert daarenboven dit jaar zijn honderdste verjaardag! Dankzij de steun van de RACB vond Bertrand voor deze race onderdak bij het gerenommeerde Rahal Letterman Lanigan Racing. Het wordt dus een alles of niets operatie, maar tot hiertoe loopt alles geslaagd. Zaterdag was het Pole day, de dag waarop de 24 beste startplaatsen verdeeld worden. Baguette, die al zijn snelheid had getoond tijdens de vrije trainingen, zette al snel een veertiende tijd meer en verzekerde zich alzo van een startplaats op de vijfde lijn. Bertrand zelf was gelukkig, maar tevens wat ontgoocheld want volgens hem had de wagen het potentieel om bij de tien snelste tijden te geraken.Laurens Vanthoor startte dan weer in de beruchte Grote Prijs van Pau Formule 3, de tweede manche van de FIA F3 International Trophy. Deze beroemde stratenrace stond dit jaar terug in het teken van de Formule 3, nadat de vorige jaren de WTCC wagens hadden overgenomen. Laurens had nog wat goed te maken na zijn tegenvallende prestaties van het begin van het seizoen, maar helaas het werd weer een tegenvaller. Reeds in de trainingen ging het mis; Laurens reed een zesde tijd toen hij met de onderkant van de wagen een boordsteen raakte en daarbij de motor beschadigde. Een motorwissel betekent 10 plaatsen achteruit op de grid en met slechts veertien wagens aan de start verhuisde de Belg naar de laatste startplaats. Aanvallen was dus de enige mogelijke tactiek en in het begin lukte dit nog aardig ook. De jonge Limburger kon zich opwerken tot de tiende plaats, maar raakte in de twaalfde ronde met het achterwiel de vangrail, verloor de controle over de wagen en knalde frontaal in de banden, race over. Ondertussen won Vanthoor’s teamgenoot Marco Wittmann op autoritaire wijze de race en heeft zich, na ook al een overwinning op Zandvoort vorige week, opgewerkt tot kopman van het Signature team. Voor Vanthoor is het vijf voor twaalf; een podium, zo niet een overwinning, zijn nu snel nodig om zijn seizoen alsnog te redden. De volgende manche van de International Trophy is op Francorchamps in het voorprogramma van de 24 uren, een niet te missen rendez-vous voor Vanthoor dus!