Het regent opgaves, forfaits en rijderswissels in de tweede uitgave van het WK GT1. Nadat er eerder dit seizoen al verschillende Corvettes en Lamborghini's op de inschrijvingslijst ontbraken, is de kans reëel dat we tijdens de volgende meeting, in Frankrijk, ook geen enkele Ford aan de start zien verschijnen.
Marc VDS Racing maakte vandaag, bij wijze van een persbericht, wereldkundig dat het team grote problemen heeft om aan de nodige krachtbronnen te geraken voor aanvang van de zevende meeting van het seizoen, de laatste op Europese bodem. Tijdens de openingsmanche in Abu Dhabi sleutelden de troepen van Graaf Marc van der Straten-Ponthoz achtereenvolgens maar liefst vier motoren in de Ford GT #40 en dat lijkt nu zijn weerslag te hebben op de slagkracht van de beide Ford teams in het wereldkampioenschap voor GT's.In juni bestelde het team bij Roush Yates, de motorleverancier, nieuwe krachtbronnen, maar deze werden gisteren pas verscheept richting het Europese vasteland. De V8's moeten ten laatste maandag in de ateliers te Gosselies arriveren om nog tijdig de afreis naar Zuid-Frankrijk te kunnen aanvatten. "In dit geval (als de motoren niet gearriveerd zijn nvdr.) zullen we geen andere keuze hebben dan ons terug te trekken uit de wedstrijd. Dat impliceert dat er geen Fords op de stargrid zullen staan. De situatie is trouwens eens zo erg aangezien dat er, voor het eerst in het WK GT1, een grote vertegenwoordiging van Ford Europa zal zijn dat weekend", licht team manager Jean-Michel Delporte toe.
Foto: SRO/DPPI