Magny-Cours: Vita4One met drie Ferrari’s aan de start en snelste in de vrije training

Vita4One Ferrari #29Vita4One Ferrari #29
Onder regenachtige omstandigheden vond vandaag de vrije training voor de vierde manche van het BES kampioenschap plaats. Snelste wagen was één van de Vita4One Ferrari’s; niet de #1 of #2, maar de #29 een derde exemplaar. WRT toonde zich van meet af aan competitief en sluit de sessie af met de tweede en de derde tijd.
Evenals op Spa verschijnt Vita4One dus met drie wagens aan de start, wat enkele verschuivingen bij de rijders tot gevolg heeft. Zo verhuist Michael bartels van de #1 naar de #29, waar hij zich bij Martin Matzke en Filip Salaquarda voegt. Bartels wordt op de #1 vervangen door Peugeot reserverijder Jean-Karl Vernay. Noteren we ook de komst van BTCS rijder Pierre Yves Rosoux als derde rijder bij Level Racing naast "Brody" en Harkema.
 
Veel betekenis hebben de resultaten van de vrije trainingen niet aangezien de wagens het voorzichtig aan deden op een constant natte piste. Voor de race verwacht men wel droog weer en zal men dus met een andere set up moeten rijden. De derde Vita4One Ferrari F458 van Bartels/Matzke/Salaquarda was niettemin de snelste wagen in 1:57’.07 voor de WRT Audi’s van Franchi/Piccini/Fässler en Ortelli/Albuquerque/Longin. De vierde tijd viel in handen van de AutOrlando Porsche van Ruberti/Giammaria/Roda, de vijfde tijd was voor de Vita4One Ferrari van Kechele/Verdonck/Vernay. Met een zesde tijd toonden Leinders/Martin/Palttala zich opnieuw competitief met de BMW Z4 van Marc VDS Racing.
 
De overige Belgen vinden we op de tiende (Machiels), zeventiende (Barlesi), vijfentwintigste (Kelders) en dertigste (Brody/Rosoux) plaats. De nieuwe Nissan GT-R ging direct goed mee en zette een elfde tijd op de tabellen, in ieder geval sneller dan beide McLaren’s die strandden op de negentiende en eenentwintigste plaats. Vijfendertig wagens namen aan de sessie deel. 

Foto's: SRO/VIMAGES


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in BES op vrijdag 26 augustus 2011 om 22:30


Andere publicaties op Racingworld.be...