Toekomst AMR-One onzeker - fabriekscampagne in GTE als alternatief?

Jota Sport - Aston Martin VantageJota Sport - Aston Martin Vantage
Aston Martin Racing zou aan het overwegen zijn om haar nieuwe AMR-One LMP1 te laten vallen en in de plaats daarvan alles te zetten op een campagne in het WEC met haar reeds bestaande Vantage GTE. Dat de AMR-One een grote mislukking is, kan zelfs het kleinste kind zien. Het project werd in een korte tijdspanne verwezenlijkt en een beperkt budget gepaard met een moeizame ontwikkelingsfase zorgde voor een mislukking van formaat tijdens de meest recente editie van de 24H du Mans.
Een eventuele fabrieksdeelname in GTE-Pro zou het wegvallen van de AMR-One kunnen opvangen. De knoop is echter nog niet doorgehakt en David Richards - baas van Prodrive dat de wagens runt - was karig met commentaar. De komst van een mogelijke engagement met de V8 Vantage is dan natuurlijk weer goed nieuws voor de GT Endurance klasse. Het dient wel gezegd te worden dat de inmiddels vier jaar oude wagen momenteel nog niet de strijd kan aangaan met Porsche, Ferrari, Corvette en BMW. Er is dus zeker nog wat werk aan de winkel.
 
Hoe moet het dan verder met de AMR-One? Een aantal exemplaren zouden reeds verkocht zijn, maar zonder verdere ontwikkeling is deze LMP1 niets waard. Richards maakte wel kenbaar dat de AMR-One "eventueel onder een ander voorkomen" terug in competitie zal verschijnen. Opvallend is dat in een persbericht betreffende de ontwikkeling van de Delta Wing er volgens kenners een monocoque van de AMR-One op een foto te zien is.

Foto: Vincent Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Internationaal op dinsdag 20 september 2011 om 14:17


Andere publicaties op Racingworld.be...