Rebellion Racing zal ook volgend seizoen actief zijn met LMP1 bolides. Aangezien deze wagens in 2012 zullen geweerd worden in de Le Mans Series, zal de Brits-Zwitserse formatie in een ander kampioenschap moeten uitkomen. In concreto blijven er nog maar twee over; het nieuwe WEC of de Amerikaanse versie van de LMS. De kans is dus groot dat we volgend seizoen de rood-goude wagens zien aantreden in een van beide kampioenschappen.
OAK-racing heeft dan weer plannen om haar LMP2 wagens als constructeur aan te bieden aan klanten. De OAK-Pescarolo LMP2 2012 zal vanaf februari beschikbaar zijn en het team is momenteel bezig met de bouw van 6 chassis, die elk type van motor kunnen herbergen. De wagen is conform de nieuwe maximumprijs reglementen (cost-capped). Met United Autosports dat volgend weekend in Petit Le Mans start, heeft OAK alvast haar eerste klant beet.
Vandaag werden in Estoril de eerste vrije trainingen afgewerkt in het kader van seizoensafsluiter van de LMS. Van de slechts drie LMP1's die het weekend afwerken zette de Lola-Toyota #13 van Boullion/Bellicchi de snelste tijd neer, een seconde voor de Pescarolo. De Race Performance Oreca 03 was snelste in LMP2 en de Felbermayr Porsche van Marc Lieb deed hetzelfde in GTE-Pro.
Endurance kortnieuws: Rebellion blijft in LMP1, OAK constructeur in LMP2, tijden Estoril
Dit artikel werd gepubliceerd door
in LMS op vrijdag 23 september 2011 om 20:04