In de categorie GT Open was de strijd voor de titel nog open, alhoewel de jonge Dylan Derdaele toch over een redelijke voorsprong beschikte. Ondanks de overwinning van de DVB Viper ging de titel toch naar Derdaele die met een tweede plaats ruim voldoende had om zijn eerste plaats in het kampioenschap veilig te stellen. Enkele reacties...
Wim Lumbeeck (DVB Viper #11): “Het was geen sinecure om de wagen na de crash in Zolder terug deftig op zijn poten te zetten gezien de beperkte onderdelen in stock. Maar het team van DVB Racing deed een prima job. We hebben er goed aan gedaan om afgelopen donderdag nog even naar Circuit Zolder af te zakken om alles te checken. Bij de start had de wagen een behoorlijke klap gekregen op het voorwiel, waardoor deze een enorm onderstuurd karakter kreeg. Tijdens de pitstop werd ontdekt dat de splitter zwaar gehavend was en we dus op die manier onze weg moesten verder zetten. Dit resulteerde in chrono’s die 2,5 seconden minder snel waren dan normaal en het was constant een gevecht tussen piloot en machine. En dat terwijl we op dat moment met quasi een volle ronde achterstand op de concurrentie reden. Een podiumplaats was op dat moment het hoogst haalbare. Andere wagens hadden net voor de safety car reeds een pitstop doorgevoerd en konden dus niet profitteren. Ik bleef zéér lang op de piste met een quasi lege benzinetank en het lot was ditmaal in ons voordeel. Zonder die aanrijding hadden we van bij het begin de wedstrijd kunnen dommineren. Nu kregen we een zetje via de safety car en een goede strategie binnen het team. Het was een Hitchcockthriller om voor de ogen van 220 genodigden van de laatste plaats terug naar de overwinning te fietsen. Ik ben zéér tevreden”.Patric Derdaele (Belgium Racing Porsche #99): “Ik was goed mee in de start en bij het uitkomen van La Source zag ik het debacle tussen de Audi TT en de Viper. Ik koos de binnenkant en op nog koude banden en een vettige ondergrond ging ik iets te vroeg op het gas en ging de Porsche rond. Gelukkig raakte ik geen enkele wagen en bleef ik uit de muur. Mijn hart stond even stil. Ik mag er niet aan denken dat ik zodoende het kampioenschap van Dylan op de helling zou zetten. Nadien heb ik de stint van mijn leven gereden. Ik pikte de concurrentie een voor een terug op en ik kon de wagen aan Niels afleveren in tweede positie. Ondanks de schuiver was ik best tevreden over mijn stint. Ik was achteraf gezien iets te vroeg binnen gekomen om de jonge gasten het werk af te laten maken. Dergelijk scenario met de safety- car kan je niet op voorhand weten”.
Olivier Muytjens (Teambaas Level Racing): “We kozen voor twee strategieën, de #22 van Sluys en Renmans heeft daadwerkelijk twee pitstops uitgevoerd tijdens de race terwijl we met de #21 van Mattheus en Redant een risico namen en op slechts één enkele stop hebben gegokt. Een strategie die werkte want ze liet ons toe het seizoen te beëindigen met opnieuw een podium in de Belcar GT Open. Een resultaat dat de 2de plaats van Mattheus en Redant in het kampioenschap verstevigde.”