BMW Motorsport bevestigde vandaag dat het de 32-jarige Joey Hand gecontractreerd heeft voor haar DTM-programma. Met de komst van de Amerikaan zijn reeds vijf van de zes namen voor 2012 gekend, nadat eerder Priaulx, Farfus, Spengler en Tomczyk reeds een contract kregen. Hand, huidig GT-kampioen in de American Le Mans Series, voelde de BMW M3 DTM reeds eerder aan de tand tijdens een test in Monteblanco half november.
Waar DTM organisator ITR eerder reeds toenadering zocht toch het Japanse Super GT kampioenschap om op vlak van de reglementering samen tot een meer homogene regelgeving te komen, lijkt de situatie zich nu om te keren, zo weet thans het gezaghebbende Autosport. Al in 2009 zouden er contacten geweest zijn tussen de organisatoren van beide kampioenschappen, maar in het verleden sprongen voorstellen tot het harmoniseren van de reglementen steeds af. Telkens verdween ook de mogelijkheid dat we merken als Lexus en Nissan op korte termijn aan het werk zouden zien in de DTM.Nu zou de Super GT toch raakpunten vinden met de nieuwe DTM-reglementering in een poging meer gewicht in de schaal te kunnen leggen in de internationale autosportscène. Concreet zou men de reglementen van de topklasse, de GT500, willen gelijkstemmen met die van de vernieuwde DTM; meer bepaald op vlak van de afmetingen en het buizenchassis zou een mogelijkheid tot samenwerking voor het rapen liggen. Naar verluidt zou een delegatie uit Japan momenteel in Duitsland die mogelijkheid koortsachtig bekijken. De Japanse deelnemers zouden wel hun 3.4 liter V8's behouden, terwijl de DTM krachtbronnen van 4 liter voorschrijft. Moesten de organisatoren tot een vergelijk komen, opent dat de deuren naar een meer gevarieerd startveld voor beide kampioenschappen met merken als Audi, BMW, Honda, Lexus, Mercedes en Nissan.
Foto: BMW AG