Na het succes van de ook al door een artiest ontworpen kalender van vorig jaar, gaat Chevrolet op het ingeslagen pad verder. Ook dit jaar staat een kunstenaar in voor de invulling van de erg grafische jaarkalender van Chevrolet. De Duitser Bodo Cordes legde zich toe op het bedenken en uitwerken van de twaalf concepten die van januari tot en met december de officiële Chevrolet-kalender zullen sieren. Chevrolet benadrukt hiermee nogmaals dat creativiteit en kunst belangrijke waarden zijn voor het merk en dat in elke activiteit die de constructeur onderneemt.
De officiële kalender is sinds Chevrolets intrede in het World Touring Car Championship (WTCC) in 2005 een jaarlijkse traditie bij Chevrolet.Chevrolet-liefhebber interpreteert indrukwekkende WTCC-prestaties
Vorig jaar werd de kalender ontwikkeld door Lucas Racasse, geboren en getogen in Brussel. Hij creëerde het concept en realiseerde de illustraties. Het thema van de kalender draaide toen rond autosport en dat is dit jaar niet anders. Chevrolet werd namelijk voor de tweede keer op rij dubbele wereldkampioen, zowel bij de piloten als bij de constructeurs. En zoiets verdient een aangepaste kalender.
Hiervoor ging Chevrolet opnieuw te rade bij een kunstenaar die een sterke band heeft met het merk en met autoracen. Dit jaar kwam het uit bij de Duitser Bodo Cordes, een artiest die zich toelegt op digitale ontwerpen en fotografie. Bovendien baat Bodo Cordes een dealership van Chevrolet uit in Duitsland, een familiebedrijf dat al meer dan 75 jaar bestaat. Zijn uitzonderlijke verbondenheid met het merk Chevrolet en zijn artistieke talenten maken van hem de geknipte persoon voor de ontwikkeling van de kunstige jaarkalender voor 2012.
De kalender is samengesteld uit bestaande foto’s die volledig digitaal werden herwerkt en aangepast om tot het uiteindelijke resultaat te komen. “Ik nam het integrale grafische werk van de WTCC kalender van Chevrolet voor mijn rekening en ben dan ook zeer blij dat het werk nu ook op grote schaal gerealiseerd werd. De voorbije jaren specialiseerde ik mij in fotografie en het herwerken van beelden van gewone wagens en racemomenten. Vandaag combineer ik dat met de uitbating van ons familiebedrijf, een concessie van Chevrolet. Bovendien neem ik ook als piloot deel aan de Duitse Chevrolet Cruze Cup. Ik ben absoluut een fan van het merk en ik twijfelde dus niet lang om toe te zeggen op het voorstel van Chevrolet,” lacht Bodo Cordes.
Eric Nève, Manager Motorsport Chevrolet Europe is opgetogen met de beslissing om op hetzelfde creatieve pad verder te gaan met de Chevrolet kalender: “Ik ben uiterst opgetogen dat de successen van onze teams in het wereldkampioenschap voor toerismewagens in de verf worden gezet met alweer een zeer mooie en artistieke kalender. Het feit dat een man als Bodo Cordes, iemand met een echt Chevrolet-hart, met kennis van de autosport en met duidelijke creatieve talenten onze kalender heeft ontwikkeld, zorgt voor een extra piment in de uitstraling van de kalender.”
Chevrolet press