Volkswagen wil zijn betrokkenheid in de autosport uitbreiden

Persvoorstelling Belgian VW Club 2011Persvoorstelling Belgian VW Club 2011
Ondanks de economische crisis gaat het goed met Volkswagen. Het Duitse merk wil echter het marktaandeel in Amerika, Azië en het Midden-Oosten nog opvoeren. De autosport is het ideale middel om het imago van het merk in deze streken op te krikken, aldus beweert sportdirecteur Wolfgang Durheimer in de Duitse pers.
Volkswagen is niet voldoende vertegenwoordigd in de autosport zowel in Amerika, Azië als het Midden-Oosten, dat is de redenering van Sportdirecteur Wolfgang Durheimer. Een aanwezigheid in één of meerdere disciplines die in deze regio populair zijn, zou zeer gunstig kunnen uitvallen voor het merk. Daarbij komen alle disciplines in aanmerking van IndyCar over GT tot zelfs Formule 1. Durheimer gaat in ieder geval zijn standpunt verdedigen bij de bestuurders van de groep. Hij zal echter eerst Ferdinand Piëch, de voorzitter van de bestuursraad, moeten overtuigen. Piëch was in het verleden nooit echt een voorstander van een Formule 1-programma en hield steeds de boot af, ondanks een zekere druk van buiten uit. Nog volgens Durheimer kan volkswagen, als het voor de Formule 1 kiest, beter beginnen als motorleverancier om eventueel later, vanaf 2018, een bestaand team over te kopen. Toro Rosso zou de ideale partner zijn om eerst van motoren te voorzien om het dan later van Red Bull over te nemen. Volkswagen is nu al jaren motorleverancier voor de Formule 3 en start vanaf volgend jaar met de Polo WRC in het wereldkampioenschap rally.

Foto: Martijn Wouters


   



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Internationaal op dinsdag 31 januari 2012 om 00:05


Andere publicaties op Racingworld.be...