Toyota heeft zich ingeschreven voor gans het WEC kampioenschap me uitzondering van de 12 uren van Sebring. Na het plotse vertrek van Peugeot heeft Toyota in samenspraak met de ACO deze beslissing genomen om de spanning in het kampioenschap te behouden. Henri Pescarolo schreef zich in voor het WEC kampioenschap met een nieuwe Pescarolo LMP1, die echter niets anders blijkt te zijn dan de beruchte Aston Martin AMR-One, maar uitgerust met een Judd motor.
Het vertrek van Peugeot bracht niet alleen de organisatoren van het wereldkampioenschap endurance in problemen, maar ook de twee deelnemende officiële constructeurs Audi en Toyota. Aangezien Toyota de bedoeling had om slechts enkele manches te betwisten en dus niet voor de titel kon meedingen, kreeg Audi dus vrij spel en verdween de spankracht uit het kampioenschap. In overleg met de ACO heeft Toyota dan maar besloten om zich toch in te schrijven voor gans het seizoen en het gevecht voor de titel aan te gaan met Audi. Het Japanse team heeft wel bekomen dat het de eerste wedstrijd, de 12 uren van Sebring mag overslagen daar die te vroeg valt in het seizoen om de wagen nog op punt te krijgen. Bij de 6 uren van Spa debuteert Toyota met één TS030, een maand later in Le Mans komen er twee wagens aan de start.Dat Pescarolo het volledige WEC zou doen met één wagen had de bebaarde teamchef al eerder aangegeven. Wat de wagen betreft hoopte sommigen op het inzetten van een privé Peugeot, maar de meeste fans gokten op een verdere ontwikkeling van de bestaande Pescarolo LMP1. Het team deed uiteindelijke een bizarre en gewaagde keuze, het nam een Aston Martin AMR-One over van Prodive en vervangt de mislukte 6 cylinder in lijn Aston Motor door een V8 Judd. Emmanuel Collard, Jean-Christophe Boullion en Julien Jousse worden de rijders van deze unieke combinatie. Daarbuiten zet het team ook nog een Dome S102.5 in bij de 6 uren van Spa en in Le Mans, ook deze wagen is uitgerust met een V8 Judd motor. Voor het besturen van deze wagen koos Pescarolo twee ex-Peugeot rijders, Sébastien Bourdais en Nicolas Minassian, gekoppeld aan een Japanner die Dome zal aanbrengen. Een bonte mix voorwaar bij Pescarolo! Dome gaf eerder al aan dat het wou terugkeren naar Le Mans met de S102.
Foto: TMG