Het autosportseizoen schiet dit weekend echt in gang. Na het WTCC verleden week beleven dit weekend twee andere wereldkampioenschappen hun seizoensdebuut, de Formule 1 en het WEC. Op het circuit van Sebring wordt de eerste race van het nieuwe wereldkampioenschap uithouding gereden over 12 uren en het is maar de vraag wie Audi van de overwinning kan houden.
Negenenzestig wagens schreven zich in voor deze eerste manche van zowel het WEC als de ALMS, maar zonder Toyota is het maar de vraag wie Audi kan afhouden van een nieuwe overwinning. Audi, dat drie R18 TDI inschreef domineerde vandaag de vrije trainingen. Kon bij de eerste vrije training in de morgen de Muscle Milk HPD nog enige indruk maken door een tweede tijd te klokken, dan vond men in de namiddag de drie Audi’s op de drie eerste plaatsen.In de morgensessie was het Romain Dumas in de Audi #3 die de snelste tijd neerzette, maar Lucas Luhr op de Muscle Milk HPD was niet ver af. Tréluyer (Audi #1), Belicchi (Rebellion Lola #13) en Kristensen (Audi #2) vervolledigden de top vijf. De OAK-Pescarolo van ondermeer Baguette pakte de zesde tijd. Bij de LMP2 categorie maakte Level 5 Motorsports een goede beurt met een eerste en derde positie voor beide HPD’s. Er tussen plaatste zich de ADR-Delta Oreca 03. De Morgan-OAK van Conquest Racing ging tijdens de sessie van de baan maar zonder erg en klokte nog de twingtigste tijd af. Bij de GT-E’s bleef de strijd spannend tot het einde van de sessie en de Corvette #4 met Gavin aan het stuur haalde het nipt van de RLL BMW #56 en de AF Corse Ferrari #51. De JWA Porsche van Palttala reed de tweeënvijftigste tijd.
In de namiddagsessie pakte Audi de top 3 met in volgorde de #1 voor de #3 en de #2. Moreau zette de OAK-Pescarolo LMP1 nu op de vierde plaats en bleef zo de Muscle Milk HPD voor. Heidfeld klokte een mooie zesde tijd met de Rebellion Lola. In de LMP2 klasse was er een dubbel voor de Level 5 Motorsports HPD’s, maar de Conquest Morgan-OAK pakte een mooie derde tijd. Ditmaal was de AF Corse Ferrari met Bruni aan het stuur de snelste GT wagen, volgden Alzen in de RLL BMW en Holzer in de Flying Lizard Porsche. Voor de Palttala Porsche was er ditmaal de drieënvijftigste tijd neergelegd.