Na het bestuderen van de resultaten van de openingsmanche van het WK GT1 besloot men om enkele wijzigingen aan te brengen aan de zogenaamde 'Balance of Performance'. Men kon er in Nogaro haast niet naast kijken dat de Vita4One BMW's over te weinig snelheid beschikten. De Beierse GT was weliswaar nieuw voor de equipe van Michael Bartels, maar dergelijk groot snelheidsverschil past helemaal niet bij de GT3 equivalentieformule. Ook de inmiddels verouderde Ford GT en Aston Martin DBRS9 worden bevoordeeld bij de laatste herziening.
Voor de manche in Zolder wordt de luchtkraan van het motorblok van de BMW Z4 alvast verder open gezet, de restrictordiameter neemt toe van 57mm naar 70mm. Noteren we daarbij ook dat de Z4 in de Blancpain Endurance Series over een nog grotere restrictor van 80,6mm beschikt. Verder mogen de Ford GT en Aston Martin DBRS9 respectievelijk 30 en 40 kilo van hun gewicht afdoen. Afwachten wat deze aanpassingen zullen geven op het Zolderse asfaltlint dit weekend…Foto: Murith/SRO