Vandaag werd de eerste race van de SuperGT/GT klasse van de Supercar Challenge verreden op het circuit van Zandvoort. De machtige Corvette GT1's lieten op het duinencircuit alle andere deelnemers achter zich en behaalden de dubbel. Abresch/Sijthoff wonnen voor van 't Hoff. Danny van Dongen slaagde er nog in om met de Praga in het begin van de wedstrijd aan de leiding te rijden maar moest de strijd staken met pech. Het duo Longin/Lamot waren de beste Belgen op plaats zeven, maar zij konden zich nooit mengen in de strijd voor de top.
De Supercar Challenge is het slachtoffer van het overvolle programma bij het ADAC weekend. Eerst moesten de races voor de SuperSport/Sport klasse afgevoerd worden wegens tijdsgebrek waarna de vrije training voor de GT’s van vrijdag naar heel vroeg zaterdag moest verplaatst worden daar het tijdschema uitliep. Ook zaterdag liep men vertraging op zodat het bijna zes uur geworden was voordat de start van de race gegeven werd. Bij de 29 deelnemende wagens vonden we slechts enkele Belgen, maar met Longin/Lamot (achtste tijd) en Lumbeeck (tiende tijd) in de top tien na de kwalificaties konden we hopen op een goed resultaat van onze landgenoten. Ook Vanbellinge/Redant lieten zich opmerken door de dertiende tijd neer te zetten, wel de snelste tijd in de GT klasse.Bij de aanvang van de race kwamen zowel van Dongen (Praga) als Peter Versluis (Ferrari) goed weg en bezetten de twee eerste posities. Na één ronde zette Versluis zijn Ferrari al in de grindbak, terwijl van Dongen na twaalf ronden zijn Praga aan de kant parkeerde met een technisch defect. Van toen af namen de beide Corvette GT1’s de leiding in handen om ze niet meer af te staan. Sijthoff/Abresch wonnen voor de tweede Mad & Daring Racing Corvette van van ’t Hoff. Ook plaatsen drie en vier lagen al snel vast, Jan Versluis pakte de laatste podiumplaats in zijn Ferrari F430 voor de Viper van de Graaff/Ribbens. Voor de vijfde plaats werd er hard gevochten door ondermeer onze landgenoot Bert Longin, deze laatste werd echter aangetikt door Jan Storm, ging ronden moest zich tevreden stellen met de zevende plaats achter Storm (BMW Z4) en Werkman (Corvette GT3). Wim Lumbeeck die op stap was met een nieuwe ploegmaat, de Nederlander Kamphues werd eveneens door een tegenstander aangereden en kwam als twaalfde aan.
Van Bellingen/Redant konden hun pole positie niet omzetten in een klasse overwinning. Redant zakte in het begin van de race enkele plaatsen terug die niet meer goed gemaakt konden worden. Onze beide landgenoten eindigden twaalfde en vijfde in de GT divisie met hun BMW Silhouette van JR Motorsport. Na een prachtige stint van Pim van Riet was het de tweede BMW van JR Motorsport die met de overwinning ging lopen, van Riet/Thuis wonnen voor Maessen (Viper GT3) en Pastorelli/Braams (V8 star). Werner van Herck werd met een nukkige Mazda 3 als eenentwintigste geklasseerd.