Chris Mattheus (ProSpeed Competition - Porsche 911 GT3 Cup #60): “We hebben constant progressie gemaakt tijdens het weekend en dat in een uiterst professionele omgeving. De set-up van de wagen was onze eerste hoofdbekommernis en daar hebben we hard aan gewerkt en het resultaat is een mooie reeks ereplaatsen die ons moet toelaten goed te scoren in de beide kampioenschappen. Met dank aan het team en Didier en Pascal voor een geslaagd weekend!”
Frank Thiers (Scuderia Monza - Ferrari 430 GT3): "We waren uiteraard tevreden met ons debuut in het nieuw Belgisch kampioenschap. Een beetje onverhoopt gezien de problemen die we hadden tijdens de kwalificatie, maar er is nog werk aan de winkel. De wagen vraagt een andere afstelling en daar moeten we werk van maken. De Ferrari is een zeer moeilijke wagen tijdens de stilstaande starts. Bij een rollende start komen we telkens beter weg. We wisten dat de wedstrijd over drie uren niet op het lijf van de Ferrari is geschreven. Op de zware omloop van Circuit Zolder zouden de remmen voor problemen zorgen. Hans moest enkele malen binnen komen en er moest ontlucht worden. Er ging zeer kost tijd verloren en toen was het kalf reeds verdronken. Even later ging dan de diffuser een eigen leven leiden en we hebben die eraf gehaald. Nadien zijn we nog terug de baan opgekomen, maar toen brak de steun van de versnellingsbak en uiteindelijk hebben we op 30 minuten van het einde de handdoek geworpen. Toch een beetje een dubbel gevoel, maar de winst en de twee podiumplaatsen maken uiteraard veel goed. Met de twee wedstrijden op Francorchamps in het vooruitzicht verwachten we ginds geen problemen met de remmen en gaan we trachten om opnieuw een goed resultaat neer te zetten. In de Short Races willen we uiteraard terug voor winst gaan, terwijl een podiumplaats in de Long Race een haalbare kaart moet zijn. Vooral met de wetenschap in het achterhoofd dat we na één uur wedstrijd op Circuit Zolder in tweede positie toefden"
Kurt Mollekens (WRT - Audi R8 LMS): "Meer dan een ronde langer had het niet moeten duren, want de remmen en de banden van de R8, normaal goed voor één uur wedstrijd hier op Zolder, waren op het einde van hun krachten.”
Erik Bruynoghe (Speedlover - Porsche 997 Cup): “Ik ben zwaar ontgoocheld. Onze strategie klopte als een bus en zowel Tom als ikzelf reden een perfecte wedstrijd. Ik denk dat we rond de 7de of 8ste plaats algemeen gingen uitkomen en uiteraard de overwinning in de klasse. Op het moment dat we uitvielen (aandrijfas nvdr.) hadden we een ruime marge op de tweede en de zege in de klasse kon ons niet meer ontglippen. We zijn uiteindelijk nog derde geworden, maar ik stond met een wrang gevoel op het podium. Ik vind het zeer jammer voor Tom en mezelf. Het is zeker niet de bedoeling om een gans BRCC-kampioenschap te rijden. De 24 Uren van Zolder en de Long Race tijdens de Belgian Masters op Circuit Zolder staan nog op mijn verlanglijstje. Mogelijk staan ook nog een of meerdere wedstrijden op het programma met de Honda Civic van Surinx Racing. Ik weet het nog niet. Maar de Zolderse etmaalrace primeert wel voor mij.”
Zolder First race: Reacties na de race (deel 2)
Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 22 mei 2012 om 21:54