Op het einde van de morgensessie werden ook de snelste rondetijden gereden en daarbij had Loïc Duval het laatste woord met een tijd van 3.27;732, in zijn laatste ronde probeerde Kristensen nog onder de tijd van zijn teammaat te geraken, maar hij bleef steken op 3.28;084. Dat Toyota voorlopig niet moet onderdoen in snelheid voor de Audi’s bewijzen de derde tijd van Buemi en de vijfde tijd van Lapierre met tussen hen in de Audi e-tron van Tréluyer. De snelste benzine LMP1 was de HPD van Strakka Racing die de Rebellion Lola #12 en de Dome-Judd vooraf ging.
Ook in de LMP2 lagen de tijden kort opeen, uiteindelijk plaatste Pla zijn Morgan op kop voor de Jota Zytek en de Level 5 HPD van Bouchut. Ondanks dat Oreca veruit het meeste wgens heeft in LMP2 kon geen van hun auto’s doordringen tot de top 3. Mackowiecki toonde zich weer eens excellent door de Luxury Ferrari #59 naar de snelste tijd in de GTE Pro klasse te sturen. Ook de tweede tijd was voor een ferrari, de AF Corse #51 met Fisichella achter het stuur, de Aston Martin Vantage zakte af naar de derde plaats. Bij de GTE Pro’s bleef de Vantage #99 de snelste voor de Larbre Corvette #50.
Testdag: Audi op kop na de morgensessie, maar Toyota niet ver af
Dit artikel werd gepubliceerd door
in 24H du Mans op zondag 03 juni 2012 om 14:33