Felix Rosenqvist, verleden jaar nog winnaar van de Masters op Zandvoort, startte het seizoen samen met Juncadella als favoriet, maar zijn seizoensdebuut verliep rampzalig en al snel verdween de naam van Rosenqvist uit de lijst van de titelkandidaten. De laatste tijd lijkt er beterschap te komen in de prestaties van de Zweed en op het circuit van Zandvoort waar hij in 2011 nog de Masters won behaalde hij een dominante overwinning in race 1. De tweede race werd ingekort vanwege een felle regenbui en telde maar vijf ronden. De Brit William Buller kwam als eerste over de streep.
Sven Müller vertrok van op de pole in race 1 maar zag al in de eerste bocht Felix Rosenqvist, als tweede gestart, aan hem voorbij gaan. De Zweed zou van het veld wegrijden en de overwinning binnen halen voor Müller en de Amerikaan Michael Lewis. Raffaele Marciello eindigde vierde en verkleinde de kloof in het kampioenschap op koploper Juncadella die slechts als zesde finishte.Uitslag race 1:
1. Felix Rosenqvist (Dallara F312-Mercedes) 26 ronden in 40.39;210
2. Sven Müller (Dallara F312-Mercedes) op 2;055
3. Michael Lewis (Dallara F312-Mercedes) op 8;077
4. Raffaelo Marciello (Dallara F312-Mercedes) op 9;226
5. Tom Blomqvist (Dallara F312-Volkswagen) op 15;823
Voor de tweede bepaalt de top acht van race 1 maar in omgekeerde volgorde de plaatsen op de grid. Zo kwam de pole aan William Buller toe. De safety-car kwam al uit na één ronde om toe te laten een gestrande wagen te bergen wanneer een hevige regenbui voor code rood zorgde. Wanneer de wagens weer losgelaten werden bleven er nog maar vier minuten te racen over. Buller won voor Juncadella en Wehrlein. Marciello viel al uit in de eerste bocht na een aanrijding en ziet Juncadella terug uitlopen in het kampioenschap.
Uitslag race 2:
1. William Buller (Dallara F312-Volkswagen) 5 ronden in 21.06;032
2. Daniel Juncadella (Dallara F312-Mercedes) op 0;323
3. Pascal Wehrlein (Dallara F312-Mercedes) op 1;174
4. Tom Blomqvist (Dallara F312-Volkswagen) op 1;744
5. Sven Müller (Dallara F312-Mercedes) op 2;286