Boutsen Ginion Racing bracht twee McLaren MP4-12C aan de start van de 24 uren van Spa en ondanks dat de wagens zich bij de kwalificatie competitief toonden draaide de wedstrijd uit op een ontgoocheling. Al vroeg in de race crashten beide wagens en verdwenen ze in het opgeverspark. Het team heeft nu beslist om beide wagens in te zetten bij de twee laatste wedstrijden van de BES die verreden worden op de Nürburgring en op het circuit van Navarra. Bovendien haalde men met Marino Franchitti en Seiji Ara twee nieuwe rijders binnen en niet de minste.
Geen Jack Clarke meer, van de Brit die samen met Nico Verdonck en Edouard Mondron de enige Boutsen Ginion Racing McLaren bestuurde bij de drie eerste BES races en ook in Spa aanwezig was, is er geen sprake meer. De twee Belgen behouden hun zitje maar Mondron verhuist naar de tweede wagen waar hij Jérôme Thiry en een nog aan te duiden rijder naast zich krijgt. Thiry vervoegde het team bij de 24 uren van Spa en krijgt nu de kans op zich verder te ontplooien binnen het team. Nico Verdonck krijgt dus twee nieuwe teammaten en dat zijn Marino Franchitti en Seiji Ara. Marino is de jongere broer van de succesvolle IndyCar rijder Dario Franchitti en de kozijn van Paul di Resta. De laatste jaren was hij vooral actief in de ALMS ondermeer voor Highcroft Racing, het team waarmee hij dit jaar bewondering oogstte door in Le Mans te starten met de onconventionele Delta Wing. Ook Ara was dit jaar aanwezig in Le Mans met de Dome S102.5 Judd, maar raakte vooral bekend met zijn overwinning in diezelfde etmaal race in 2004 toen hij een Goh Audi R8 deelde met Kristensen en Capello.Foto: Vincent Wouters