Ondanks dat de ProSpeed Competition Porsche zuiniger is en aanzienlijk langer op de baan kan blijven dan de Audi, is het de WRT Audi R8 LMS die na twintig uren wedstrijd aan de leiding rijdt. De Porsche verloor wederom heel wat tijd met het wisselen van de remmen zodanig dat de wagen nu één ronde achterstand heeft op de leidende Audi. De Belgium Racing Porsche heeft nog steeds de derde plaats in handen en gaat de eerste prototype vooraf, de KRK Radical SR3RS. Ondertussen verloren we ook de BMW Silhouette die zijn motor in rook zag opgaan.
Het lijkt erop dat de wedstrijd in de pits zal beslecht worden, het verbruik alsook de slijtage van de remmen zullen bepalend zijn voor het verdere verloop van de wedstrijd indien de beide leidende wagens van pech gespaard blijven. Het vervangen van de remmen net na het achttiende uur wedstrijd kostte de ProSpeed Porsche de leiding en Bouvy rijdt momenteel op één ronde van de leidende Audi, bestuurd door Anthony Kumpen. De Belgium Racing Porsche die derde staat heeft al een achterstand van 48 ronden. De Porsche #99 moet bovendien de KRK Radical in het oog houden die op slechts zeven ronden volgt op de vierde plaats. Ook plaats vijf is voor een prototype, de Wolf van Marchal/Haane/Schreurs/Wauters. Zesde ligt nu de Skylimit Race Team Porsche #71 die dankzij een probleemloze race langzaam is opgeklommen naar de voorste gelederen.Even voor de middag verloren we definitief de Silhouette BMW M3 die met rokende motor stil viel vlak voor de tankzone. Een oververhitte motor is de wagen fataal geworden. Ook voor de Ligier van Qvick Motors Racing, een wagen die steeds vooraan terug te vinden was, is de race voorbij. De Guess Racing Wolf #117 werd een half uur geleden de pits in getakeld en ook voor deze prototype lijkt de race afgelopen.
Foto's: Martijn Wouters