De 24 HOURS of Zolder editie 2012 en de bijhorende uitslagen van de CN en Sportscars zorgen achter de schermen voor een ware stormloop richting constructeurs. Zo ook bij WOLF, constructeur van de WOLF GB08 en GB12 welke na de opmerkelijke prestaties in Zolder op het zelfde moment kampioen werden in de Speed Euro Series te Dijon. Om de aanvragen te verwerken en de service naar potentiële klanten en piloten toe te verhogen werd Dries Heyman, bestuurder van BRI en promotor van de Special Open Trophy met onmiddellijke ingang in dienst genomen de kleuren van WOLF wereldwijd te gaan vertegenwoordigen.
“Sinds zaterdag, de dag van de start van de 24 HOURS of Zolder staan onze telefoons in Brescia roodgloeiend” steekt Ivan Bellarosa, eigenaar van WOLF Racing Cars van wal. “Nooit eerder hebben constructeurs van CN wagens de mogelijkheid gehad hun potentieel aan het grote publiek te tonen. Nu kregen we de kans wel en ik meen te mogen zeggen dat we 99% geslaagd zijn in onze opzet. Op enkele kleine details na welke al zijn aangepast reden onze wagens een perfecte wedstrijd. Uit voorzorg hadden we de motoren 1.600 toeren teruggeschroefd, iets wat na de wedstrijd eigenlijk niet nodig bleek te zijn. Dat verklaart ook waarom de toptijden waarop iedereen gehoopt had er niet echt uit kwamen”Dries Heyman – “Het gaat inderdaad allemaal zeer snel nu. Na de felicitaties welke wij ontvingen uit alle hoeken van de wereld is volgens mij echt een nieuw tijdperk van autosport aangebroken. Sommige constructeurs hebben het risico van eventuele imagoschade niet durven nemen, WOLF en Radical wel en deze zijn beiden met glans geslaagd in hun examen. Ik spreek dan louter van de fabrieksteams want het zou niet fair zijn Qvick Motors en Norma Benelux niet te vermelden, zij leverden een prima job en werden niet beloond naar werk. Mijn taak voor WOLF is drieledig. Enerzijds gaan we piloten de kans geven elke dinsdag te komen testen op het circuit in Brescia. Ten tweede is het mijn taak de reeds gecontracteerde distributeurs bij te staan met raad en daad op gebied van marketing en alle commerciële activiteiten. Verder zullen we gedurende de komende 3 jaar piloten begeleiden welke hun eerste stappen zetten in de CN wagens om hen zo verder te begeleiden naar een verdere autosport loopbaan”
“Reeds vanaf Zandvoort zal Avelon wagens ter beschikking zetten voor de Special Open Trophy op 28-29-30 september. Uiteraard zullen we er ook zijn in Assen indien nodig. Voor 2013 plannen we een volledig seizoen SOT in met momenteel reeds 2 vaste wagens welke door ons eigen fabrieksteam AVELON ingezet zullen worden. Voor seizoen 2013 zal zowel de GB08 als de GB012 inzetbaar zijn in de SOT. De GB012 is standaard voorzien van paddle shifts, dubbele vering vooraan en de V6 motor met begrensde max. van 350PK “ aldus Ivan Bellarosa.
Giovanni Bellarosa, Team Principal Avelon Racing – “ De komst van Dries is zeker een toegevoegde waarde voor WOLF en de reeds aanwezige WOLF distributeurs in de verschillende landen. De Special Open Trophy zal in 2013 absoluut het summum worden voor alle CN en Sportscars. Wij horen ook wat andere constructeurs van plan zijn en ik denk dat velen voor de SOT zullen kiezen omwille van het open reglement welke het uittesten van nieuwigheden mogelijk maakt. Daar Dries ook reeds actief is op de markt van Westfield en Tiger via Oracle Cars, voor Radical via Intrax en Henk Thuis, zien we geen enkel probleem om ook ons topmateriaal door hem te laten promoten. Voor de 24 HOURS of Zolder 2013 staat onze wagen reeds klaar. Het betreft chassis 001 van 2012 welke net te laat klaar was om deze editie van de 24 HOURS nog in te zetten. Had onze nieuwe front splitter klaar geweest dan hadden we met deze wagen kunnen winnen. In 2013 komen we terug met minstens 2 fabriekswagens en 4 wagens welke we gaan verhuren. We hebben aangetoond dat 24 uur geen probleem is voor onze wagens en een 5de plek algemeen is leuk maar we kunnen beter. Ik hoop dan ook dat alle GT’s in 2013 aanwezig zijn zodat we met een groter aantal wagens ons potentieel van de WOLF kunnen tonen”.
Tekst & foto: WOLF Racing press