Allan McNish en Tom Kristensen zullen morgen vanaf de pole starten voor de 6 Hours of Bahrain. De kleine Schot zette vroeg in de LMP-sessie de snelste chrono neer die Marcel Fässler in de Audi #1 vervolgens niet meer kon verbeteren. De Toyota Hybrid TS030 kwam ietwat verrassend er niet aan te pas, de Japanse proto in handen van Nicolas Lapierre moest vrede nemen met P3 (+0.440) waardoor Audi de volledige eerste rij inpalmt. Toyota bemachtigde in Brazilië nochtans de pole en schatte voor deze omloop de kansen zowaar nog hoger in, Audi oogt echter te zijn wakker geschoten na de nederlaag twee weken terug en doet er alles aan om morgen als eerste de finishlijn te overschrijden. Beste LMP1 privateer was de Rebellion Lola #12 (+1.824), voor de Strakka en JRM HPD's.
LMP2 lijkt meer dan ooit een zaak tussen twee wagens te worden, namelijk de kampioenschapsleidende Starworks HPD en de ADR-Delta Oreca. Op terrein dat voor alle teams onbekend is oogt Starworks bijna onklopbaar, Stéphane Sarrazin zette dan ook de enige aanwezige HPD op pole en bleef daarmee titelrivaal ADR-Delta voor (+0.487). De outsiders voor dit weekend zijn de OAK Morgans, beide bolides sloten net achter de top twee aan, met de wagen van Bertrand Baguette op P4.In GTE-Pro was de Aston Martin Vantage V8 net als in Brazilië over één ronde de snelste wagen. Stefan Mücke verbeterde zijn poletijd voortdurend en had op het einde van de sessie net geen 3 tienden marge op zijn naaste achtervolger, Richard Lietz in de Felbermayr Porsche. Beide AF Corse Ferrari’s lijken de hitte niet zo goed te verteren en ondanks een gewichtsvermindering vanaf dit weekend kwamen beide wagens er niet aan te pas. In GTE-Am was het team echter wel de snelste met de pole voor de Waltrip Ferrari in handen van Rui Aguas.
Foto: Audi Motorsport