Het ADAC GT Masters kampioenschap is dit weekend aan zijn ontknoping toe en in Duitsland mag men zich opmaken voor een fel bevochten titelstrijd. Met nog 50 punten te verdelen de komende twee dagen zijn er nog vier wagens in de running voor de titel, zijnde de Callaway Corvette van Alessi/Keilwitz (leider in het kampioenschap), Christian Engelhart met de Schütz Porsche (+7 punten), de zwarte MS Racing Mercedes van Asch/Götz (+9 punten) en tot slot Maxime Martin en Dino Lunardi in de fabrieks Alpina (+18 punten).
Nog voor de wagens echter een meter hadden afgelegd op de omloop van Hockenheim was er al heel wat controverse in de paddock en dan vooral in het Alpina kamp. Een last minute Balance of Performance wijziging zorgde ervoor dat de Alpina B6 GT3 voor de derde keer dit seizoen een kleinere restrictor kreeg toegewezen waardoor de V8 motor nu nog minder lucht binnenkrijgt. Bovendien mag Maxime Martin dit weekend ook nog eens een extra 50kg succesballast meezeulen. De gezichten staan dus op onweer bij Alpina en opnieuw de titel binnenhalen zal dus een titanenklus worden, temeer daar tijdens de kwalificaties er niet meer inzat dan de 15de startplek voor race 1 en de 22e voor race 2.De andere titelpretendenten verging het daarentegen beter vandaag. Zo kon Christian Engelhart, de nummer twee in de puntentelling, de pole veroveren voor race 1, terwijl teammaat Sean Edwards in Q2 naar P10 (+0.762) reed. Kampioenschapsleiders Alessi en Keilwitz in de Callaway Corvette zullen race 1 aanvatten vanuit dertiende stelling (+0.759) en race 2 vanuit P7 (+0.712). Het duo Asch/Götz presteerde uitstekend in de zwart MS Racing Mercedes door de vijfde en tweede chrono op de tabellen te zetten in respectievelijk Q1 en Q2. Tot slot vermelden we ook nog dat Ford GT van Nico Verdonck na een korte afwezigheid dit weekend terug in actie komt, in Q1 werd er een mooi zesde tijd genoteerd terwijl in Q2 de door Lambda geprepareerde wagen niet meer naar buiten kwam.
Foto's: ADAC GT Masters