James Nash debuteerde dit jaar in het WTCC aan het stuur van een Ford Focus van Arena Motorsports maar maakt voor volgend jaar de overstap naar Bamboo Engineering waar hij zal uitkomen met de Chevrolet Cruze 1.6T. De Britse piloot meent dat de Cruze hem meer kans zal bieden dan de Ford om te schitteren in het wereldkampioenschap. Ondertussen maakte de FIA op de vergadering van haar wereldraad enkele lichte aanpassingen voor volgend jaar bekend, meer en ingrijpender wijzigingen zijn voorzien voor 2014.
Voor volgend jaar wordt de wedstrijd in Curitiba afgevoerd, bovendien worden de diesel motoren niet meer toegelaten in het kampioenschap. Voor 2014 heeft de FIA echter meerdere ingrijpende wijzigingen in petto, de wagens zullen spectaculairder worden door het aanbrengen van grotere aerodynamische hulpstukken waaronder de achtervleugel. De wagens worden bovendien sneller door het naar beneden brengen van het gewicht en het toelaten van sterkere motoren. Het technisch reglement wordt vrijer gemaakt met de bedoeling alzo het toepassen van gewichtsballast om de prestaties te nivelleren te bannen. Al deze wijzigingen zouden niet mogen leiden tot een verhoging van de kosten. Met de komst van Citroën en de mogelijke inschrijving van Renault gepaard met het nieuwe reglement belooft het seizoen 2014 nu al een topper te worden.Foto: WTCC