AF Corse heeft dit jaar de beide eerste edities, de race vond voor het eerst plaats in januari 2012, van de 12 uren van Abu Dhabi gewonnen. Bruni, Vilander en Ardagna kwamen ditmaal als overwinnaars uit de bus met een kleine voorsprong op de zusterwagen van het AF Waltrip team bestuurd door Dalziel, Kaffer en Popow. De Autorlando Porsche van de gebroeders Bleekemolen en Di Guidia kaapte het laatste podiumplaatsje weg. Als enige Belg aanwezig behaalde Louis Machiels de tiende plaats.
De winnende wagen legde 309 ronden af op het Yas Marina circuit, 10 meer dan Cioci, Griffin en Perrazzini, de eerste winnaars enkele maanden terug. De Ferrari’s waren trouwens heer en meester bij deze editie; de dubbele overwinning volgde na de vijf eerste plaatsen op de grid en de eerste plaats na race 1 (er werd over tweemaal zes uur geracet met een pauze tussen beide races). Het was de Kessel Ferrari van Peter, Zampieri en Broniszewski die de eerste race van zes uren domineerde, maar de wagen verloor in het tweede gedeelte vier ronden voor het herstellen van de voorzijde en eindigde finaal op de zesde plaats. Ook de vierde plaats algemeen ging naar een Ferrari GT3, namelijk het AF Waltrip exemplaar van Wyatt/Mediani/Rugolo. Ook de plaatsen zes tot en met acht (2x Kessel en 1x AF Corse) en tien en elf (beiden AT Racing)kwamen in handen van het Italiaanse merk.De andere GT merken konden nooit aanspraak maken op het podium, het Black Falcon trio Breslin/Mehta/Al Qubaisi was gewoon niet snel genoeg en moest zich tevreden stellen met de negende plaats, terwijl de twee McLaren’s te kampen kregen pech. De MRS Molitor wagen ging finaal van de baan en het ASM exemplaar kreeg te kampen met een plots verlies aan motorkracht en viel terug naar de achttiende plaats op meer dan 50 ronden van de winnaars. Ook de United Autosports Audi kwam er niet aan te pas, oververhitting- en versnellingsbakproblemen sloegen de wagen terug naar de zeventiende plaats. Wel een mooie race reed de enige CN-protype die de meet bereikte, de Avelon Formula Wolf GB08 van Bellarosa/Latif/Al Dhaeri. De proto bereikte de meet op de vijfde plaats, mede dankzij enkele prachtige relais van Bellarosa. De overwinning in de GTX klasse (Cup wagens en GT4) ging na technische problemen op de leidende Ebimotors Porsche naar de Nova Race Ginetta van Cressoni/Rayneri/Magnoni/Scarpaccio. Louis Machiels was zoals vermeld de enige Belg present en pakte de tiende plaats met de AT Racing Ferrari die hij deelde met Niek Hommerson en Martin Lanting.
Foto: 12 Hours of Abu Dhabi press