Met een derde zege in vijf manches meetellend voor het FIA WEC kampioenschap, verstevigt het trio McNish / Kristensen / Duval haar plaats aan kop van het klassement. De Toyota van Davidson / Buemi / Sarrazin werd op amper 20 seconden een knappe tweede, terwijl de Audi #1 van Fässler / Lotterer / Tréluyer meerdere kleine oponthouden kende en hiermee vrede moest nemen met een derde plaats. In de GTE-klasse ging de zege naar de Aston Martin van Bruno Senna en Fred Makowiecki.
Toyota was op het 'Circuit of the Americas' (COTA) in Austin - Texas, vastberaden om het de Audi's moeilijk te maken. Merkwaardig was dat de Japanse constructeur haar TS030 Hybrid liet dubbelstinten op een setje banden, naar het einde van de wedstrijd was er zelfs een tripel stint op 1 set Michelin rubber. Bij de troepen van Dr. Wolfgang Ullrich werd het rubber elke stop gewisseld, wat resulteerde in telkens 20 seconden extra stilstaan.Het was uiteindelijk Loic Duval aan boord van de Audi #2 die de definitieve kloof wist te slaan. De misschien wel intrinsiek snelste Audi piloot, liet de #8 Toyota TS030 ter plaatste en stoof in 1 rit door naar de zege. Een logische, doch hardbevochte zege op Amerikaanse bodem. Het trio Duval / McNish / Kristensen heeft nu 33 punten voorsprong op haar collega's uit de R18 e-tron quattro #1. De tweede Audi ging in het begin van de race met de vier wielen van de grond bij het aanrijden van een kerbstone waarbij de bodemplaat beschadigd raakte met een extra pitstop als gevolg. De Rebellion Racing Lola Toyota reed op 4 ronden achterstand als vierde over de meet, voor de G-Drive Oreca Nissan van Rusinov / Martin / Conway, die eveneens de LMP2- klasse om hun naam schrijven.
De tweede plaats in de klasse was voor de Pecom Racing Oreca-Nissan van het trio Perez-Companc / Kaffer / Minassian. De Lotus T128 van ondermeer Dominik Kraihammer vervolledigde verrassend de top 3, een opkikker voor het team dat zijn tweede wagen na een aanrijding al verloor in de eerste bocht. De beide OAK Morgan’s vochten eerst nog achter de G-Drive Oreca voor de overige podiumplaatsen tot Gonzalez de wagen van Heinemeier-Hansson torpedeerde en beide wagens met schade de pits moesten opzoeken. Baguette eindigde tenslotte als elfde en zevende LMP2.
Aston Martin kan tevreden terugkijken op de wedstrijd in Austin, het Britse merk won zowel in de GTE-Pro als de GTE-Am klasse. Makowiecki/Senna waren ongenaakbaar in de eerste categorie en wonnen voor beide AF Corse Ferrari’s van Bruni/Fisichella en Kobayashi/Vilander. Porsche kon aanvankelijk mee in het zoch van de Aston’s maar zag een wagen terugvallen na een brand bij het tanken en Lieb/Lietz misten net het podium. In de GT-Am klasse was de overwinning voor de Aston Martin Vantage van Hall/Campbell-Walter voor de zusterwagen van Nygaard/Poulsen/Thiim.
Uitslag Austin Six Hours:
01. Kristensen/Duval/McNish (Audi R18 e-tron quattro)
02. Davidson/Buemi/Sarrazin (Toyota TS030-Hybrid) op 23.617
03. Lotterer/Tréluyer/Fässler (Audi R18 e-tron quattro) op 1 ronde
04. Prost/Heidfeld/Beche (Rebellion Lola B12/60 Toyota) op 4 ronden
05. Rusinov/Martin/Conway (G-Drive Oreca 03-Nissan) op 9 ronden
06. Companc/Minassian/Kaffer (PeCom Oreca 03-Nissan) op 10 ronden
07. Holzer/Kraihamer/Charouz (Lotus T128) op 13 ronden
08. Graves/Walker/Junco (Delta-ADR Oreca 03-Nissan) op 14 ronden
09. Zugel/Dyson/Kimber-Smith (Greaves Motorsport Zytek Z11SN-Nissan) op 15 ronden
10. Pla/Brundle/Heinemeier-Hansson (OAK Morgan-Nissan) op 15 ronden
11. Baguette/Gonzalez/Plowman (OAK Morgan-Nissan) op 17 ronden
12. Senna/Makowiecki (AMR Aston Martin Vantage V8) op 20 ronden
13. Bruni/Fisichella (AF Corse Ferrari 458 Italia) op 20 ronden
14. Kobayashi/Vilander (AF Corse Ferrari 458 Italia) op 20 ronden
15. Lieb/Lietz (Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR) op 20 ronden