In het kader van het Class One-reglement komen er dit jaar nog twee wedstrijden waarin we zowel DTM als Super GT-wagens aan de start zullen zien. De samensmelting tussen het Duitse en het Japanse kampioenschap krijgt zo eindelijk vorm. Tijdens de seizoensfinale van de DTM in Hockenheim zullen de drie Super GT-constructeurs Honda, Lexus en Nissan elk een wagen aan de start brengen. Dit exact twee jaar nadat we voor het eerst een Super GT-wagen aan het werk zagen in Europa, toen nog voor een korte demonstratierun, eveneens op de Hockenheimring.
Op 23 en 24 november staat een tweede raceweekend gepland in Fuji, met daarin een perfecte mix van Super GT en DTM-wagens. Elk kampioenschap zal daarin twaalf auto's inzetten, goed voor zes constructeurs. Het format van de DTM zal daarin worden gehanteerd, zijnde twee races zonder rijderswissel. Iedereen krijgt daarvoor overigens dezelfde banden, die geleverd zullen worden door Hankook.Super GT & DTM werken nog dit jaar twee wedstrijden samen af
Van onze redacteur
Dit artikel werd gepubliceerd in DTM
op zondag 28 april 2019 om 18:11