Voet en Van den Broeck opnieuw met Alfa Romeo 147

Komend weekend wordt voor de eerste maal de nationale driekleur gezwaaid bij de seizoensopener op Circuit Zolder. Nadat Bart Van den Broeck samen met Chris Voet twee seizoenen lang een favorietenrol speelde met de Renault Clio in de Klasse 4 van de Dunlop Endurance Cup, gaat het duo terug naar hun eerste liefde; de BTCS. En dit met de Alfa Romeo 147 GTA waarmee ze reeds eerder aan de slag waren in de Belgian Touring Car Series.

"We hebben ons twee seizoenen lang ferm geamuseerd in de Dunlop Endurance Cup met de Clio", aldus Bart Van den Broeck. "Tijdens die twee seizoenen stonden we achtmaal op het podium en wonnen we de 10 Hours of Zolder. We hebben afgelopen winter lang getwijfeld met welke wagen we dit seizoen aan de start zouden komen en in welk kampioenschap. Net voor de start van het nieuwe seizoen hebben we dan de knoop doorgehakt en we starten opnieuw met de Alfa GTA in de Klasse T2 van de BTCS. De Alfa heeft na zijn laatste revisie amper gereden en is toch een stuk sneller dan de Clio in zijn huidige configuratie. Vooral de baanligging is super. Maar als we daarmee de concurrentie het vuur aan de schenen kunnen leggen blijft momenteel nog een open vraag. We kunnen immers momenteel moeilijk de concurrentie inschatten. Indien we met de Alfa GTA het seizoen volledig rijden gaan we wel de Clio achter de hand houden voor de 12 Hours of Spa. De Clio is immers iets betrouwbaarder voor het langere werk, terwijl de Alfa dan weer beter uit de verf komt in de semi sprintraces van 90 minuten".

Er schuilt wel een 'indien' in het verhaal. Indien de Alfa GTA en de Renault Clio in de loop van het seizoen verkocht raken, zal TRAXX Racing meer dan waarschijnlijk een Seat Leon Supercopa inzetten.

"Dan verandert ons ganse concept", treedt Chris Voet zijn kompaan bij. "We zouden het dan met de Seat over een andere boeg gooien en ook de 24 Hours of Zolder en de 10 Hours of Zolder aan ons programma kunnen toevoegen. Maar zover zijn we uiteraard nog niet. We starten met de Alfa voor de sprintraces en de Clio zal fungeren tijdens de 12 Hours of Spa en mogelijk ook de afsluitende 10 Hours of Zolder. De komst van de Seat blijft een optie".

"Zoals de situatie zich momenteel voordoet gaan we trachten om er het beste van te maken. Het niveau in de 2-literklasse van de BTCS ligt een stuk hoger dan de vorige seizoenen in de Dunlop Endurance Cup. We starten met als doel om na iedere race aan de meet te staan en hopelijk kunnen we ook enkele malen richting het podium lonken", besluit een voorzichtige Bart Van den Broeck.

VdB press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op dinsdag 06 april 2010 om 09:19


Andere publicaties op Racingworld.be...