Nieuwe recordinschrijving met 90 auto's verwacht voor Dunlop 24H of Dubai!

Vier maanden voorafgaand aan de zesde editie van de Dunlop 24H of Dubai, de eerste internationale autorace van het jaar voor GT's, toerwagens en 24h-specials (13 t/m 15 januari 2011) zijn er al 80 inschrijvingen binnen. "Teams en coureurs uit meer dan 30 landen hebben zich al ingeschreven voor onze race. Vanwege deze grote belangstelling hebben we van de directie van het Dubai Autodrome toestemming gekregen om het startveld uit te breiden naar 90 auto's", zegt Gerrie Willems van het Nederlandse bureau CREVENTIC, organisator en promotor van de Dunlop 24H of Dubai.

Tot en met 15 september hebben teams nog de mogelijkheid om zich in te schrijven voor het gereduceerde tarief van 7310 Euro inclusief transport van de raceauto en het benodigde materiaal naar Doebai. "Nu we de mogelijkheid hebben om 90 auto's in de race te laten starten, zijn er nog tien startplaatsen beschikbaar", zegt Gerrie Willems. "Teams die zich inschrijven nadat we het aantal van 90 bereikt hebben, zullen op een wachtlijst worden geplaatst." Uiteraard zijn Willems en zijn collega's van CREVENTIC zeer tevreden met de grote belangstelling voor de race. "Hieruit blijkt duidelijk dat de Dunlop 24H of Dubai een vast evenement op de internationale autosportkalender is geworden. Tal van onze vaste deelnemers komen opnieuw, terwijl we ook heel wat inschrijvingen van nieuwe teams hebben ontvangen", aldus Willems.

Wijzigingen in het reglement voor meer competitie

Op basis van de ervaringen uit de vijf afgelopen edities hebben de organisatoren van de Dunlop 24H of Dubai besloten, enkele wijzigingen in de reglementen aan te brengen, zodat de competitie wordt verbeterd en er meer uiteenlopende auto's kunnen deelnemen. Gerrie Willems somt op: "We hebben een speciale categorie in het leven geroepen voor de Porsche 996 en 997. Er zijn nog heel wat raceversies van de 996, die aanmerkelijk goedkoper zijn om te racen dan de 997. De A6-klasse is nu duidelijk het terrein van auto's volgens de GT2- en GT3-reglementen. Naast de Porsches RSR, Cup S en Cup R kunnen hier ook nieuwe auto's als de Audi R8 LMS, Lamborghini, BMW Z4 GT3, Corvette, Ferrari 430, Jaguar XKR en zelfs de Spyker C8 Laviolette deelnemen. We hebben zelfs een inschrijving voor twee Mercedes-Benz SLS AMG's ontvangen."

Om dominantie te voorkomen zal een 'balance of performance'-systeem worden gehanteerd. "We wilden geen snellere rondetijden vooraan in het veld, waar de Porsche RSR de afgelopen jaren het tempo bepaalde. In plaats daarvan wilden we betere kansen voor de auto's net achter de koplopers", zegt Gerrie Willems. "Hierdoor is het nog steeds mogelijk om met een Porsche 997 Cup te winnen, hoewel dat niet gemakkelijk wordt, want het niveau in het veld is hoog." Een andere verandering voor 2011 is dat er geen aparte silhouet-klasse meer is. Willems: "Natuurlijk zijn de prachtige silhouet-auto's nog steeds van harte welkom. We zullen ze afhankelijk van het type auto onderbrengen in de klasse die het meest geschikt is." Daarnaast staat de klasse A2 voor auto's met benzinemotoren tot twee liter nu ook open voor auto's met turbomotoren op benzine tot 1600 cc, waardoor auto's als de Mini Turbo kunnen deelnemen, terwijl de klasse A3T is uitgebreid tot een maximale cilinderinhoud van 2600 cc. De populaire SP3-GT4-klasse, hoofdzakelijk voor GT4-auto's, en de SP2-klasse voor bijzondere bolides blijven ongewijzigd.

Rijders-identificatie helpt fans hun favoriete coureurs te vinden

Naar aanleiding van veel gehoorde wensen wordt tijdens de zesde editie van de Dunlop 24H of Dubai voor het eerst een rijders-identificatiesysteem gebruikt. Voor fans wordt het hierdoor eenvoudiger hun favoriete coureurs te vinden. Voor de volgers van de race, zowel op het circuit als thuis via de website wordt hierdoor ook snel duidelijk welke coureur er achter het stuur van welke auto zit.

"Na de zomervakantie staat ons nu een drukke periode te wachten", zegt Gerrie Willems. "Eerst hebben we op 8 en 9 oktober onze 12-uursrace in Hongarije en dan beginnen we met de laatste voorbereidingen voor de race in Doebai. Natuurlijk is Doebai een prachtige locatie om in januari een paar dagen door te brengen, met heerlijk weer, de nieuwe Boerj Khalifa, de winkelcentra en dergelijke. We kunnen ons geen betere plek dan Doebai voorstellen om het raceseizoen 2011 te beginnen!"

Creventic Press


   



Dit artikel werd gepubliceerd op donderdag 02 september 2010 om 07:37


Andere publicaties op Racingworld.be...